Υπ. Ανάπτυξης & Επενδύσεων 63890/22.6.2020  (ΦΕΚ Β’ 2486/22-06-2020)

3η Τροποποίηση της υπ’ αρ. 37674/10.4.2020 απόφασης του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Πρόσκληση για την Επιδότηση Τόκων Υφιστάμενων Δανείων Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων πληττόμενων από τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας του ιού COVID-19» (Β’ 1291).

 

 

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ

 

Έχοντας υπόψη:

 

  1. Το άρθρο 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και Κυβερνητικά Όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α’ 98), σε συνδυασμό με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).

 

  1. Το άρθρο έκτο της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Π.Ν.Π.) «Κατεπείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, τη στήριξη της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας και τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της αγοράς και της δημόσιας διοίκησης» (Α’ 68), όπως κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020 (Α’ 83).

 

  1. Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους – Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119).

 

  1. Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121).

 

  1. Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123).

 

  1. Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133).

 

  1. Το π.δ. 147/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης» (Α’ 192), όπως ισχύει.

 

  1. Την υπ’ αρ. 47/18-7-2019 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ιωάννη Τσακίρη» (Β’ 3100).

 

  1. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2013/1303 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου ,της 17ης Δεκεμβρίου 2013, περί καθορισμού κοινών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, το Ταμείο Συνοχής, το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας και περί καθορισμού γενικών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, το Ταμείο Συνοχής και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας και για την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) 1083/2006, όπως ισχύει.

 

  1. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2013/1301 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 17ης Δεκεμβρίου 2013, σχετικά με το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και για τη θέσπιση ειδικών διατάξεων σχετικά με τον στόχο «Επενδύσεις στην ανάπτυξη και την απασχόληση» και για την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) 1080/2006, όπως ισχύει.

 

  1. Τον ν. 4314/2014 «Α) Για τη διαχείριση, τον έλεγχο και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014-2020, Β) Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2012/17 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουνίου 2012 (ΕΕ L 156/16.6.2012) στο ελληνικό δίκαιο, τροποποίηση του ν.3419/2005 (Α’ 297) και άλλες διατάξεις» (Α’ 265), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

 

  1. Την υπ’ αρ. C(2014) 10162 final/18.12.2014 εκτελεστική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση ορισμένων στοιχείων του επιχειρησιακού προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» για στήριξη από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο στο πλαίσιο του στόχου «Επενδύσεις στην ανάπτυξη και την απασχόληση» στην Ελλάδα (CCI 2014GR16M2OP001).

 

  1. Την υπ’ αρ. 137675/EΥΘΥ1016/2018 (Β’ 5968) απόφαση του Υφυπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης «Αντικατάσταση της υπ’ αρ. 110427/ΕΥΘΥ/1020/20.10.2016 (Β’ 3521) υπουργικής απόφασης με τίτλο “Τροποποίηση και αντικατάσταση της υπ’ αρ. 81986/ΕΥΘΥ712/31.7.2015 (Β’ 1822) υπουργικής απόφασης «Εθνικοί κανόνες επιλεξιμότητας δαπανών για τα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014-2020 – Έλεγχοι νομιμότητας δημοσίων συμβάσεων συγχρηματοδοτούμενων πράξεων ΕΣΠΑ 2014-2020 από Αρχές Διαχείρισης και Ενδιάμεσους Φορείς – Διαδικασία ενστάσεων επί των αποτελεσμάτων αξιολόγησης πράξεων»”», όπως ισχύει.

 

  1. Τα εγχειρίδια Διαδικασιών Διαχείρισης και Ελέγχου Επιχειρησιακών Προγραμμάτων 2014-2020 και ειδικότερα το εγχειρίδιο Διαδικασιών και Ελέγχου Πράξεων Κρατικών Ενισχύσεων.

 

  1. Την από 19.3.2020/C(2020) 1863 ανακοίνωση της Επιτροπής σχετικά με το προσωρινό πλαίσιο για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης με σκοπό να στηριχθεί η οικονομία κατά τη διάρκεια της τρέχουσας έξαρσης της νόσου COVID-19, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

 

  1. Την υπ’ αρ. 126829/EΥΘΥ1217/8.12.2015 (1) κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Οικονομικών «Σύστημα δημοσιονομικών διορθώσεων και διαδικασίες ανάκτησης αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντων ποσών από πόρους του κρατικού προϋπολογισμού για την υλοποίηση προγραμμάτων συγχρηματοδοτούμενων στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020 σύμφωνα με το άρθρο 22 του ν. 4314/2014» (Β’ 2784).

 

  1. Την υπ’ αρ. 128864/11.12.2019 κοινή απόφαση του Υπουργού και του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Διάρθρωση και αρμοδιότητες της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης και Εφαρμογής Τομέων Βιομηχανίας, Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (ΕΥΔΕ-ΒΕΚ)» (Β’ 4559).

 

  1. Την εγγραφή του έργου στη ΣΑΕ 027/2.

 

  1. Το από 8/4/2020 SA 56839/2020/Ν εγκεκριμένο καθεστώς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

  1. Τον ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της οδηγίας 2011/ 85/2011/ΕΕ – δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και ειδικότερα τα άρθρα 23, 56, 78, 79 και 80.

 

  1. Την υπ’ αρ. 134453/23.12.2015 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Οικονομικών « Ρυθμίσεις για τις πληρωμές των δαπανών του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων» (Β’ 2857).

 

  1. Την υπ’ αρ. 37674/10.4.2020 απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Πρόσκληση για την Επιδότηση Τόκων Υφιστάμενων Δανείων Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων πληττόμενων από τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας του ιού COVID-19» (Β’ 1291), όπως τροποποιήθηκε με τις υπ’ αρ. 40286/22.4.2020 (Β’ 1560) και 44417/6.5.2020 (Β’ 1769) όμοιες αποφάσεις.

 

  1. Το γεγονός ότι από την παρούσα δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,

 

αποφασίζουμε:

 

Άρθρο 1

 

Η Αναλυτική Πρόσκληση, η οποία αποτελεί συνημμένο μέρος της υπ’ αρ. 37674/10.4.2020 (Β’ 1291) απόφασης του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, όπως τροποποιήθηκε με τις υπ’ αρ. 40286/22.4.2020 (Β’ 1560) και 44417/6.5.2020 (Β’ 1769) όμοιες αποφάσεις, τροποποιείται ως εξής:

 

  1. Στο Κεφάλαιο 2, μετά το εδάφιο «Στο πλαίσιο αυτό η συγκεκριμένη δράση αφορά στην ενίσχυση των επιχειρήσεων που πλήττονται από την πανδημία με τη μορφή κάλυψης των τόκων των επιχειρηματικών δανειακών υποχρεώσεών τους για περίοδο 3 μηνών, σύμφωνα με τα οριζόμενα κατωτέρω», προστίθεται εδάφιο ως εξής:

 

«Η προαναφερόμενη περίοδος είναι δυνατό να ανέλθει σε 5 μήνες μετά από σχετικό αίτημα του λήπτη της ενίσχυσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Κεφάλαιο 7 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ».

 

  1. Το σημείο 4 του Κεφαλαίου 4 αντικαθίσταται ως εξής:

 

«Να μην αποτελούν, στις 31 Δεκεμβρίου 2019, προβληματικές επιχειρήσεις, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV ΟΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ της παρούσας πρόσκλησης και στην από 19.3.2020/C(2020) 1863 ανακοίνωση, όπως ισχύει».

 

  1. Το τελευταίο εδάφιο του Κεφαλαίου 4 αντικαθίσταται ως εξής:

 

«Δεν έχουν δικαίωμα υποβολής πρότασης οι Χρηματοπιστωτικοί Οργανισμοί, τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και οι εξωχώριες εταιρείες».

 

  1. Τα σημεία 1, 2 και 3 του Κεφαλαίου 6 αντικαθίστανται ως εξής:

 

«1. Η δημόσια χρηματοδότηση καλύπτει τους συμβατικούς τόκους, καθώς και την αναλογούσα εισφορά του ν. 128/1975 των δανείων των επιλέξιμων επιχειρήσεων, και ειδικότερα επιχειρηματικών δανείων τακτής λήξης (όπως ορίζεται στη σχετική δανειακή σύμβαση), ομολογιακών δανείων (όπως ορίζεται στη σχετική δανειακή σύμβαση) και συμβάσεων πίστωσης (ανοικτών αλληλόχρεων λογαριασμών, περιλαμβανομένων:

 

(α) τιτλοποιημένων δανείων και πιστώσεων (άρθρο 10 του ν. 3156/2003),

 

(β) δανείων και πιστώσεων που έχουν μεταβιβαστεί λόγω πώλησης (άρθρα 1-3 του ν. 4354/2015),

 

(γ) δανείων τη διαχείριση των οποίων έχει αναλάβει Ειδικός Εκκαθαριστής των υπό ειδική εκκαθάριση χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων  αποτελώντας σήμερα το διαχειριστικό όχημα ειδικής εκκαθάρισης, όπως ορίζεται στις διατάξεις του ν. 4261/2014, με διαχειριστή είτε Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα που μετέχει στη Δράση (περ. α ανωτέρω), είτε Εταιρεία Διαχείρισης Απαιτήσεων του ν. 4354/2015, η οποία έχει αναθέσει εγγράφως την υλοποίηση του συνόλου των εργασιών που απαιτούνται στο πλαίσιο της Δράσης σε Χρηματοπιστωτικό ίδρυμα που μετέχει στη Δράση, το οποίο και έχει την ευθύνη τήρησης των προβλεπομένων στην παρούσα απόφαση (περ. β ανωτέρω), ή Ειδικό Εκκαθαριστή των υπό ειδική εκκαθάριση χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων  – όπως ορίζεται στις διατάξεις του ν. 4261/2014 -, ο οποίος έχει αναθέσει εγγράφως την υλοποίηση του συνόλου των εργασιών που απαιτούνται στο πλαίσιο της Δράσης σε Χρηματοπιστωτικό ίδρυμα που μετέχει στη Δράση, το οποίο και έχει την ευθύνη τήρησης των προβλεπομένων στην παρούσα απόφαση (περ. γ ανωτέρω).

 

Τα ανωτέρω δάνεια πρέπει να ήταν ενήμερα στις 31.12.2019 (δηλαδή να μην υπερβαίνουν τις 90 ημέρες με σημείο αναφοράς την 31.12.2019). Πέραν των ανωτέρω, καλύπτονται συμβατικοί τόκοι, καθώς και η αναλογούσα εισφορά του ν. 128/1975 των δανείων των επιλέξιμων επιχειρήσεων και ειδικότερα επιχειρηματικών δανείων τακτής λήξης, ομολογιακών δανείων και συμβάσεων πίστωσης (ανοικτών αλληλόχρεων λογαριασμών), τα οποία δεν ήταν ενήμερα στις 31.12.2019, αλλά κατέστησαν ενήμερα έως 29.02.2020. Η ενημερότητα κρίνεται με σημείο αναφοράς την επιδοτούμενη οφειλή. Δεν καλύπτονται τόκοι υπερημερίας και λοιπά έξοδα. Δεν είναι επιλέξιμα κοινοπρακτικά δάνεια (δηλαδή δάνεια τα οποία έχουν χορηγηθεί από κοινοπραξία δανειστών που ανήκουν σε διαφορετικούς ομίλους).

 

  1. Οι σχετικές δανειακές/πιστωτικές συμβάσεις πρέπει να έχουν συναφθεί πριν από την 01.04.2020.

 

  1. Η δημόσια χρηματοδότηση συνολικά καλύπτει ποσό ίσο με τους συμβατικούς τόκους που δημιουργούνται από 01.04.2020 έως και 30.06.2020 ή από 01.04.2020 έως και 31.08.2020, ήτοι για χρονικό διάστημα 3 ή 5 μηνών, σύμφωνα με τις αντίστοιχες δανειακές/πιστωτικές συμβάσεις. Ειδικά για τις Συμβάσεις Πίστωσης (με ανοικτούς αλληλόχρεους λογαριασμούς) καλύπτονται οι τόκοι για το χρεωστικό υπόλοιπο σύμφωνα με το τελευταίο -πριν ή κατά την 31.03.2020- προσωρινό κλείσιμο του αλληλόχρεου λογαριασμού, καθώς και οι τόκοι που προκύπτουν από τη χρήση του υφιστάμενου κατά την 01.04.2020 πιστωτικού ορίου».

 

  1. Το Κεφάλαιο 7 αντικαθίσταται ως εξής:

 

«7. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ

 

Η αίτηση χρηματοδότησης υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) που παρέχει το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων στην διεύθυνση www.ependyseis.gr με την ένδειξη: «ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΤΟΚΩΝ MME ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ ΠΛΗΤΤΟΜΕΝΩΝ ΑΠΟ COVID 19».

 

Ο δυνητικός λήπτης υποβάλλει μία αίτηση χρηματοδότησης ανά Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα, η οποία αφορά στο σύνολο των επιλέξιμων υποχρεώσεων του προς αυτό. Κατά την υποβολή της Αίτησης Χρηματοδότησης, ο λήπτης της ενίσχυσης υποχρεούται σωρευτικά:

 

  1. i. να συμπληρώσει στο ΠΣΚΕ τα σχετικά πεδία του σημείου «ΥΠΟΒΟΛΗ», όπως αυτά εμφανίζονται στο Παράρτημα Ι,

 

  1. ii. να επισυνάψει στο ΠΣΚΕ τα δικαιολογητικά που προ-βλέπονται Παράρτημα VI,

 

iii. να οριστικοποιήσει την αίτηση, ώστε αυτή να καταστεί διαθέσιμη προς επεξεργασία σε επόμενο στάδιο.

 

Αιτήσεις που δεν υποβάλλονται ηλεκτρονικά δεν δύνανται να λάβουν ενίσχυση.

 

Οι αιτήσεις χρηματοδότησης στο ΠΣΚΕ πρέπει να είναι πλήρως συμπληρωμένες. Η πρόσκληση θα παραμείνει ανοιχτή από τις 15.04.2020 και ώρα 12.00 και έως την 31.08.2020 και ώρα 17:00. Μετά τη λήξη της ημερομηνίας και ώρας της ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων χρηματοδότησης, δεν γίνεται αποδεκτή καμία υποβολή αίτησης.

 

Προκειμένου να υπάρχει ομαλή ροή υποβολής των αιτήσεων, η έναρξη δυνατότητας υποβολής δίνεται σταδιακά με βάση το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ του δυνητικού λήπτη, ένα ψηφίο ανά ημέρα, με πρώτο το ψηφίο ΕΝΑ (1), ήτοι την πρώτη ημέρα έναρξης των υποβολών αποκτούν δυνατότητα υποβολής τα ΑΦΜ με τελευταίο ψηφίο το 1, τη δεύτερη αποκτούν δυνατότητα υποβολής και τα ΑΦΜ με τελευταίο ψηφίο το 2 κ.ο.κ., έως την δέκατη ημέρα όπου αποκτούν δυνατότητα υποβολής και τα ΑΦΜ με τελευταίο ψηφίο το 0. Από την 11η ημέρα και μέχρι και την 31.8.2020 δύνανται να υποβάλλουν το σύνολο των ληπτών ανεξαρτήτως ΑΦΜ.

 

Στην περίπτωση που ο λήπτης της ενίσχυσης έχει ήδη υποβάλει την αίτηση του ηλεκτρονικά και έχει λάβει το αποτέλεσμα της αξιολόγησης πριν από τη δημοσίευση της παρούσας τροποποίησης δύναται να υποβάλλει στο ΠΣΚΕ αίτημα παράτασης της χρηματοδότησης για 2 επιπλέον μήνες. Κατά την υποβολή του Αιτήματος Παράτασης, ο λήπτης της ενίσχυσης υποχρεούται σωρευτικά:

 

  1. i. να συμπληρώσει στο ΠΣΚΕ τα σχετικά πεδία του σημείου «ΑΙΤΗΜΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ»,

 

  1. ii. να επισυνάψει στο ΠΣΚΕ εκ νέου επικαιροποιημένη την Υπεύθυνη Δήλωση Β του Παραρτήματος VII,

 

iii. να οριστικοποιήσει την αίτηση ώστε αυτή να καταστεί διαθέσιμη προς επεξεργασία σε επόμενο στάδιο.

 

Αιτήματα Παράτασης που δεν υποβάλλονται ηλεκτρονικά δεν δύνανται να λάβουν επιπλέον ενίσχυση. Κάθε δυνητικός λήπτης ενίσχυσης δύναται να υποβάλει άπαξ ΑΙΤΗΜΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ, για κάθε εγκεκριμένη αίτηση αυτού.

 

Δυνητικοί λήπτες των Ενισχύσεων οι οποίοι έχουν υποβάλει ενστάσεις, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Κεφάλαιο 10 «ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ» δύνανται να υποβάλουν ΑΙΤΗΜΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ένστασης και την κοινοποίηση σε αυτούς του αποτελέσματος της διαδικασίας. Στην περίπτωση που η διαδικασία αξιολόγησης ολοκληρωθεί μετά την 31.8.2020, και μόνο για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις, είναι δυνατή κατά παρέκκλιση της προαναφερόμενης προθεσμίας η υποβολή ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ. Σε κάθε περίπτωση, η διαδικασία υποβολής ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ, καθώς και η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ αυτού, πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι την 31.12.2020.

 

Λήπτες των Ενισχύσεων, για τους οποίους δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αξιολόγησης, όπως αυτή περιγράφεται στο Κεφάλαιο 9 «ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ – ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ» δεν υποβάλλουν ΑΙΤΗΜΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ, αλλά προσκομίζουν στον οικείο Χρηματοπιστωτικό οργανισμό, προκειμένου να ληφθεί υπόψη στην αξιολόγηση, επικαιροποιημένη Υπεύθυνη Δήλωση Β, δικαιολογητικό του σημείου 4 του Παραρτήματος VI ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ.

 

Καταβολές που πραγματοποιήθηκαν μετά την 01.04.2020 και αφορούν δόσεις καταβλητέες πριν την έγκριση της αίτησης καλύπτονται από την παρούσα υπουργική απόφαση. Στην περίπτωση αυτή η καταβολή της ενίσχυσης θεωρείται ότι καλύπτει το εν λόγω διάστημα και τα ήδη καταβεβλημένα ποσά συμψηφίζονται με λοιπές οφειλές του λήπτη στο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα, με ευθύνη του Ιδρύματος. Σε περίπτωση μη ύπαρξης οφειλών, ήδη καταβεβλημένα ποσά από τον λήπτη της ενίσχυσης αντιλογίζονται από το Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα και επιστρέφονται με ευθύνη αυτού.

 

Η αίτηση χρηματοδότησης επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α’ 75) για τα στοιχεία που αναφέρονται σε αυτήν. Συνεπώς, θα πρέπει να εμφανίζει ταυτότητα περιεχομένου με τα ζητούμενα δικαιολογητικά.

 

Η υποβολή αίτησης συμμετοχής στη δράση συνιστά επίσης εξουσιοδότηση προς την Διαχειριστική Αρχή, την ΕΥΔΕ-ΒΕΚ και το Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα για την περαιτέρω επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων και των ευαίσθητων, τα οποία και τηρούνται:

 

– για τις ανάγκες υλοποίησης της παρούσας δράσης (ενδεικτικά: έλεγχοι και διασταυρώσεις κατά την υποβολή, αξιολόγηση, παρακολούθηση τήρησης των υποχρεώσεων των ληπτών της ενίσχυσης),

 

– για το σκοπό εξαγωγής στατιστικών δεδομένων (δεικτών), καθώς και

 

– για το σκοπό της διενέργειας ερευνών και της εκπόνησης μελετών για την αξιολόγηση της εν λόγω δράσης.

 

Ο λήπτης της ενίσχυσης αποδέχεται ότι τα μηνύματα που θα αποστέλλονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ειδικότερα στη διεύθυνση e-mail που έχει δηλώσει στο έντυπο υποβολής επέχουν θέση κοινοποίησης και συνεπάγονται την έναρξη όλων των έννομων προθεσμιών και συνεπειών. Σε κάθε περίπτωση διασφαλίζεται η τήρηση της νομοθεσίας περί προσωπικών δεδομένων βάσει του ν. 4624/2019».

 

  1. Το Κεφάλαιο 9 αντικαθίσταται ως εξής:

 

«9. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ – ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ

 

Η αξιολόγηση των αιτήσεων χρηματοδότησης ακολουθεί την άμεση διαδικασία και γίνεται από τα Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα μέσω του ΠΣΚΕ κατά τη σειρά υποβολής τους στο σύστημα. Ειδικότερα, αιτήσεις χρηματοδότησης, οι οποίες κατά το προηγούμενο στάδιο υποβλήθηκαν ηλεκτρονικά και οριστικοποιήθηκαν (σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Κεφ. 7 «ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ») είναι διαθέσιμες προς επιβεβαίωση της τήρησης των τυπικών προϋποθέσεων από τα αρμόδια Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα, ενώ μέσω του ΠΣΚΕ τα στοιχεία των αιτήσεων είναι διαθέσιμα (σε διάφορες μορφές) για τη χρήση τους από τους εμπλεκόμενους φορείς. Βάσει των στοιχείων που έχουν εισαχθεί στο ΠΣΚΕ τα Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα:

 

  1. Επιβεβαιώνουν την τήρηση ή μη των τυπικών προϋποθέσεων του Κεφ. 4. «ΛΗΠΤΕΣ ΤΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ – ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ», βάσει των αναγραφόμενων στα Δικαιολογητικά που επισυνάπτει ο λήπτης στο ΠΣΚΕ και ενημερώνουν το ΠΣΚΕ με το αποτέλεσμα της αξιολόγησης.

 

  1. Προχωρούν στην καταβολή της ενίσχυσης στους λήπτες της ενίσχυσης, σε μηνιαία βάση ανάλογα των προβλέψεων της οικείας δανειακής σύμβασης, ενημερώνοντας για το ποσό της καταβληθείσας επιχορήγησης το ΠΣΚΕ με τον προσφορότερο τρόπο. Σε περίπτωση που η δανειακή/πιστωτική σύμβαση δεν προβλέπει μηνιαίες καταβολές αλλά καταβολές μεγαλύτερου διαστήματος, καταβάλλονται κατ’ αναλογία για το χρονικό διάστημα που αντιστοιχεί στην παρούσα απόφαση.

 

Η επιβεβαίωση των σημείων του Κεφ. 4 γίνεται ως ακολούθως:

 

  1. Για το σημείο 4.1. μέσω του δικαιολογητικού του σημείου 1 του Παραρτήματος VI ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ.

 

  1. Για το σημείο 4.2. μέσω του δικαιολογητικού του σημείου 3 του Παραρτήματος VI ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ.

 

  1. Για το σημείο 4.3. με βάση την Υπεύθυνη Δήλωση, δικαιολογητικό του σημείου 4 του Παραρτήματος VI ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ.

 

  1. Για το σημείο 4.4. βάσει των δικαιολογητικών του σημείου 2 του Παραρτήματος VI ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ.

 

  1. Για το σημείο 4.5. με βάση την Υπεύθυνη Δήλωση, δικαιολογητικό του σημείου 4 του Παραρτήματος VI ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ.

 

  1. Γ ια το σημείο 4.6. ελέγχεται με βάση την Υπεύθυνη Δήλωση, δικαιολογητικό του σημείου 4 του Παραρτήματος VI ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ.

 

  1. Για το σημείο 4.7. με βάση την Υπεύθυνη Δήλωση, δικαιολογητικό του σημείου 4 του Παραρτήματος VI ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ κατά την αξιολόγηση και ηλεκτρονικά από την ΕΡΓΑΝΗ, βάσει των αναγραφόμενων στο Κεφ. 13.

 

  1. Για το σημείο 4.8. με βάση την Υπεύθυνη Δήλωση Β, δικαιολογητικό του σημείου 4 του Παραρτήματος VI ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ.

 

  1. Κατά τη διαδικασία αξιολόγησης των αιτήσεων χρηματοδότησης το αρμόδιο Χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, εφόσον διαπιστώσει σχετικές ελλείψεις ή ασάφειες, δύναται να καλεί τους υποψηφίους λήπτες των ενισχύσεων να τροποποιήσουν ή συμπληρώσουν τα δικαιολογητικά που έχουν υποβάλει μέσα σε εύλογη προθεσμία η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 20 ημερολογιακές ημέρες και να αναρτά αυτό το ίδιο τα ορθά έγγραφα στο ΠΣΚΕ. Εφόσον παρέλθει άπρακτη η προθεσμία το Χρηματοπιστωτικό ίδρυμα δύναται να προχωρήσει σε αρνητική αξιολόγηση.

 

  1. Τα υποβαλλόμενα ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ αξιολογούνται μόνο για το σημείο 4.8. με βάση την επικαιροποιημένη Υπεύθυνη Δήλωση Β, δικαιολογητικό του σημείου 4 του Παραρτήματος VI ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ.

 

Βάσει των οριστικοποιημένων από τα Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα στοιχείων αξιολόγησης στο ΠΣΚΕ, για τις επιχειρήσεις που δεν πληρούν τις τυπικές προϋποθέσεις συμμετοχής η ΕΥΔΕ-ΒΕΚ εκδίδει απόφαση απόρριψης, στην οποία αναγράφεται ποιο ή ποια από τα προανα-φερόμενα σημεία δεν πληρούνται. Η εν λόγω απόφαση κοινοποιείται με ηλεκτρονικό μήνυμα στους αιτούντες. Για τους λήπτες που δεν εκδίδεται απόφαση απόρριψης, τεκμαίρεται ότι έχουν λάβει εγκριτική απόφαση.

 

Για τους λήπτες της ενίσχυσης, για τους οποίους το αποτέλεσμα της αξιολόγησης είναι θετικό, ενημερώνεται το ΠΣΚΕ για το προβλεπόμενο συνολικό ποσό της ενίσχυσης που τους αναλογεί, ήτοι το ποσό των προ-βλεπόμενων συμβατικών τόκων. Έκαστος των ληπτών ενημερώνεται για την έγκριση της πρότασης του από την ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ στο ΠΣΚΕ και τη λήψη σχετικού αυτοματοποιημένου ηλεκτρονικού μηνύματος από το Σύστημα με την ένδειξη «Η ΑΙΤΗΣΗ ΣΑΣ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟ (συμπληρώνεται αυτόματα ο αριθμός αίτησης από το ΠσΚε) ΓιΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ (συμπληρώνεται αυτόματα ο αριθμός πρόσκλησης από το ΠΣΚΕ) ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΜΕ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗΣ (συμπληρώνεται αυτόματα η ημερομηνία οριστικοποίησης αξιολόγησης από το ΠΣΚΕ) ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΣΟ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ (συμπληρώνεται αυτόματα από το ΠΣΚΕ)». Ως ημερομηνία χορήγησης της σχετικής ενίσχυσης λογίζεται η ημερομηνία οριστικοποίησης των αποτελεσμάτων στο ΠΣΚΕ για την κάθε πρόταση από το οικείο Χρηματοπιστωτικό ίδρυμα. Επίσης η ΕΥΔΕ-ΒΕΚ σε μηνιαία βάση εκδίδει απόφαση έγκρισης των προτάσεων που έχουν αξιολογηθεί θετικά για το συγκεκριμένο διάστημα.

 

Επίσης, για τη διαδικασία ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ έκαστος των ληπτών ενημερώνεται για την έγκριση της πρότασης του από την ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ στο ΠΣΚΕ και τη λήψη σχετικού αυτοματοποιημένου ηλεκτρονικού μηνύματος από το Σύστημα με την ένδειξη «ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟ (συμπληρώνεται αυτόματα ο αριθμός αίτησης από το ΠΣΚΕ) ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ (συμπληρώνεται αυτόματα ο αριθμός πρόσκλησης από το ΠΣΚΕ) ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΜΕ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗΣ (συμπληρώνεται αυτόματα η ημερομηνία οριστικοποίησης αξιολόγησης του αιτήματος παράτασης από το ΠΣΚΕ) ΚΑΙ ΓΙΑ ΠοΣο ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ (συμπληρώνεται αυτόματα από το ΠΣΚΕ)». Ως ημερομηνία χορήγησης της σχετικής ενίσχυσης (η οποία αφορά στο αίτημα παράτασης χρηματοδότησης) λογίζεται η ημερομηνία οριστικοποίησης των αποτελεσμάτων στο ΠΣΚΕ για την κάθε πρόταση από το οικείο Χρηματοπιστωτικό ίδρυμα. Η ΕΥΔΕ-ΒΕΚ σε μηνιαία βάση εκδίδει απόφαση έγκρισης των αιτημάτων παράτασης χρηματοδότησης που έχουν αξιολογηθεί θετικά για το συγκεκριμένο διάστημα.

 

Μετά το πέρας της διαδικασίας αξιολόγησης για το σύνολο των υποβληθεισών προτάσεων από τα Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα, η ΕΥΔΕ-ΒΕΚ:

 

  1. Επιβεβαιώνει ότι για το σύνολο των ληπτών της ενίσχυσης το συνολικό ποσό που έλαβε έκαστος δυνάμει του εν λόγω μέτρου ενίσχυσης δεν ξεπερνά τις 800.000 ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη και τις λοιπές ενισχύσεις που έχει λάβει η δεδομένη επιχείρηση, δυνάμει του τμήματος 3.1 της από 19.3.2020/C(2020) 1863 ανακοίνωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το προσωρινό πλαίσιο για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης με σκοπό να στηριχθεί η οικονομία κατά τη διάρκεια της τρέχουσας έξαρσης της νόσου COVID-19. Η επιβεβαίωση γίνεται ηλεκτρονικά με έλεγχο των στοιχείων του ΠΣΚΕ και του Πληροφοριακού Συστήματος Σώρευσης Ενισχύσεων Ήσσονος Σημασίας (ΠΣΣΕΗΣ) που τηρεί το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Στην περίπτωση που υπάρχει υπέρβαση του ποσού, αναζητείται το ποσό της επιχορήγησης που αντιστοιχεί στους τόκους της τελευταίας χρονικά εγκεκριμένης προς ενίσχυση κατά την αξιολόγηση δανειακής σύμβασης ή σύμβασης πίστωσης/αλληλόχρεου, βάσει της ημερομηνίας οριστικοποίησης των αποτελεσμάτων αξιολόγησης στο ΠΣΚΕ. Η επιστροφή του ποσού γίνεται εντόκως με το επιτόκιο του επιχορηγούμενου δανείου. Σε αυτή την περίπτωση ο υπολογισμός των τόκων γίνεται από την ημερομηνία καταβολής της ενίσχυσης.

 

  1. Προβαίνει σε δειγματοληπτικό έλεγχο των ληπτών της ενίσχυσης αναφορικά με το μέγεθος αυτών (ήτοι επιβεβαίωση του χαρακτήρα τους ως MME). Για τον σκοπό αυτό δύναται να ζητήσει από τον λήπτη της ενίσχυσης κάθε είδους πρόσθετο δικαιολογητικό».

 

  1. Στο τέλος του Κεφαλαίου 10 προστίθενται εδάφια ως εξής:

 

«Με την ίδια διαδικασία ο ενδιαφερόμενος δύναται εντός αποκλειστικής προθεσμίας πέντε (5) εργασίμων ημερών από τη γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης του ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ να υποβάλει διοικητική ένσταση (ενδικοφανή προσφυγή με την έννοια του άρθρου 25 του ν. 2690/1999) μέσω του ΠΣΚΕ προκειμένου να εξεταστεί από την Επιτροπή Ενστάσεων. Η ηλεκτρονική υποβολή της ένστασης γίνεται στο ΠΣΚΕ με συμπλήρωση των σχετικών πεδίων του σημείου «ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ». Ο τρόπος υποβολής των δικαιολογητικών είναι ίδιος με τον περιγραφόμενο στο Κεφάλαιο 8 «ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ».

 

Οι αποφάσεις επί των ενστάσεων κοινοποιούνται στους ενδιαφερομένους με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο με την ένδειξη «Η ΕΝΣΤΑΣΗ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟ (συμπληρώνεται αυτόματα ο αριθμός αίτησης από το ΠΣΚΕ) ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ (συμπληρώνεται αυτόματα ο αριθμός πρόσκλησης από το ΠΣΚΕ) ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ/ ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΕ ΜΕ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗΣ/ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ (συμπληρώνεται αυτόματα η ημερομηνία οριστικοποίησης αξιολόγησης από το ΠΣΚΕ)».

 

Ως ημερομηνία χορήγησης της ενίσχυσης λογίζεται η ημερομηνία οριστικοποίησης της αξιολόγησης της ένστασης στο ΠΣΚΕ.».

 

  1. Το σημείο β του Κεφαλαίου 13 αντικαθίσταται ως εξής:

 

«β) μέχρι 31.12.2020 οφείλει να προσκομίσει στο οικείο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα πιστοποιητικό περί μη κατάθεσης δικογράφου αίτησης πτώχευσης/δήλωσης παύσης πληρωμών για 31.12.2019 από το αρμόδιο Πρωτοδικείο. Το Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα αναρτά το συγκεκριμένο έγγραφο στο ΠΣΚΕ, ενώ σε περίπτωση μη προσκόμισης ενημερώνει την ΕΥΔΕ-ΒΕΚ, η οποία εκδίδει απόφαση ολικής ανάκτησης της επιχορήγησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην κοινή υπουργική απόφαση Δημοσιονομικών Διορθώσεων. Ο υπολογισμός των τόκων ανάκτησης για τη συγκεκριμένη περίπτωση γίνεται από την ημερομηνία χορήγησης της ενίσχυσης».

 

  1. Το Παράρτημα VI αντικαθίσταται ως εξής:

 

«ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VI: ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΠΟΥ ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΝΤΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ

 

Α/Α

 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

 

1 Κατάσταση ενεργών δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) της επιχείρησης μέσω της ιστοσελίδας gsis.gr (με εμφανή την ημερομηνία εκτύπωσης η οποία θα είναι μεταγενέστερη από την ημερομηνία της πρόσκλησης).

 

2 Γ ια τον έλεγχο της μη προβληματικότητας της επιχείρησης, την 31-12-2019, όπως ορίζεται στο Παράρτημα IV «Ορισμός Προβληματικών Επιχειρήσεων» και βάσει των οριζομένων στην 19.3.2020/C(2020) 1863 ανακοίνωση, όπως ισχύει:

 

1) Υπεύθυνη δήλωση λογιστή της επιχείρησης που να βεβαιώνει ότι η επιχείρηση την 31.12.2019 (ανάλογα με την νομική μορφή, το μέγεθος και το είδος βιβλίων της επιχείρησης) σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στο σημείο Ατού Παραρτήματος IV «Ορισμός Προβληματικών Επιχειρήσεων»:

 

– είτε δεν είχε απολέσει πάνω από το ήμισυ του εγγεγραμμένου της κεφαλαίου λόγω συσσωρευμένων ζημιών

 

– είτε δεν είχε απολέσει πάνω από το ήμισυ του κεφαλαίου της, όπως εμφαίνεται στους λογαριασμούς της εταιρείας, λόγω συσσωρευμένων ζημιών

 

2) Υπεύθυνη δήλωση του νομίμου εκπροσώπου της επιχείρησης αυτής ότι:

 

  1. i. κατά την 31-12-2019 η επιχείρηση δεν υπαγόταν σε συλλογική πτωχευτική διαδικασία ή δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις του εθνικού δικαίου υπαγωγής της σε συλλογική πτωχευτική διαδικασία μετά από αίτημα των πιστωτών της και

 

  1. ii. Η επιχείρηση δεν έχει λάβει ενίσχυση διάσωσης ή αναδιάρθρωσης, ή η επιχείρηση έχει λάβει ενίσχυση διάσωσης αλλά έχει αποπληρώσει το δάνειο και έχει λύσει τη σύμβαση εγγύησης ή η επιχείρηση έχει λάβει ενίσχυση αναδιάρθρωσης η οποία έχει ολοκληρωθεί.

 

Σε περίπτωση τροποποίησης των απαιτήσεων που θέτει η 19.3.2020/0(2020) 1863 ανακοίνωση, όπως ισχύει, τα δικαιολογητικά του εν λόγω σημείου τροποποιούνται αναλόγως.

 

3 Υπεύθυνη Δήλωση MME.

 

4 Υπεύθυνες δηλώσεις του Παραρτήματος VII.

 

  1. Το Α ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ του Παραρτήματος VII αντικαθίσταται ως εξής:

 

Άρθρο 2

 

Η παρούσα να δημοσιευθεί στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ και να αναρτηθεί στις ιστοσελίδες της ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ http://www.antagonistikotita.gr, του ΕΣΠΑ www.espa.gr και του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων www.mindev.gov.gr.

 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Αθήνα, 22 Ιουνίου 2020

 

Ο Υφυπουργός

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ